Jak dowiadujemy się z tablicy umieszczonej obok lokomotywy miasto Skarżysko-Kamienna to ośrodek, który rozwinął się wokół ważnego dla Polski węzła kolejowego.
W dniu 25 stycznia 1885 r, otwarto historyczną linię kolejową w Królestwie Polskim łączącą Dęblin i Zagłębie Staropolskie z Zagłębiem Dąbrowskim tzw. Drogę Żelazną Iwanogrodzko - Dąbrowską.
Jedna ze stacji ulokowana była w Bzinie (obecnie skarżysko-Kamienna). Uruchomienie linii przyczyniło się do wzrostu ruchu towarowego i pasażerskiego i obsługujących ich składów kolejowych. W 1947 r. na bazie przedwojennego parowozu Pt 31 zaprojektowana została nowa lokomotywa Pt47, która stoi przed dworcem kolejowym w Skarżysku - Kamiennej. Została ona wyprodukowana w Pierwszej Fabryce Lokomotywa w Polsce w Chrzanowie w 1948 r. pracowała w lokomotywowniach w Poznaniu, Bydgoszczy, Tarnowskich Górach, Skarżysku - Kamiennej i Rozwadowie.
Parowóz został wycofany z eksploatacji w październiku 1998 r.
Dane techniczne: Długość całkowita 24 225 mm, Siła pociągowa 13,5 t, Moc 2000KM, Prędkość maksymalna 110km/h.