Nieczynny Parowóz Pt 47-13 z 1948 r. w Skarżysku-Kamiennej

Aleja Niepodległości 90a, 26-110 Skarżysko-Kamienna
51°06'56"N 20°52'48"E (51.115667, 20.880167)

Jak dowiadujemy się z tablicy umieszczonej obok lokomotywy miasto Skarżysko-Kamienna to ośrodek, który rozwinął się wokół ważnego dla Polski węzła kolejowego.

W dniu 25 stycznia 1885 r, otwarto historyczną linię kolejową w Królestwie Polskim łączącą Dęblin i Zagłębie Staropolskie z Zagłębiem Dąbrowskim tzw. Drogę Żelazną Iwanogrodzko - Dąbrowską.

Jedna ze stacji ulokowana była w Bzinie (obecnie skarżysko-Kamienna). Uruchomienie linii przyczyniło się do wzrostu ruchu towarowego i pasażerskiego i obsługujących ich składów kolejowych. W 1947 r. na bazie przedwojennego parowozu Pt 31 zaprojektowana została nowa lokomotywa Pt47, która stoi przed dworcem kolejowym w Skarżysku - Kamiennej. Została ona wyprodukowana w Pierwszej Fabryce Lokomotywa w Polsce w Chrzanowie w 1948 r. pracowała w lokomotywowniach w Poznaniu, Bydgoszczy, Tarnowskich Górach, Skarżysku - Kamiennej i Rozwadowie.

Parowóz został wycofany z eksploatacji w październiku 1998 r.

Dane techniczne: Długość całkowita 24 225 mm, Siła pociągowa 13,5 t, Moc 2000KM, Prędkość maksymalna 110km/h.

Miejsce znajduje się na szlakach

Pobierz aplikację

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Więcej na ten temat...